STROKE :-(



Glömde ju att säga en "viktig" sak....

Min älskade Farfar har fått en stroke :-(

Började med att han ringde min Faster å sa att han kännde sig konstig i armen & benet...
Eftersom att han  i övrigt mådde bra så trodde hon att det bara hade "somnat" & tänkte inte mera på det....

Morgonen efter 06:30 ringe dom från lasarettet å sa att Hemtjänsten hade blivit larmade utav Farfar på natten å skikat inn honom med ambuland...
Då hade han larmat dom på natten för att han vaknat på golvet...Å när hemtjänsten kom dit så satt han på golvet å var okontaktbar...Sluddrade å kunde inte röra ena sidan å inte gå...

Han blev inlagd på sjukhuset & det konstaterades att han har haft en lätt stroke & två stycken innan som vi ej vetat om :-(
Nu är han bra å kan gå själv med hjälp av rullator...Men väntar på att få komma inn på ett hem...
Men dom tycker att han är för frisk fast att han säger att han inte klarar sig själv hemma, Har duch i källaren å knappt kan gå själv...Hmm..Får väll se, Vi skall på vårdsamtal på Tisdag! Får hoppas på det bästa!

Men han har det fruktansvärt jobbigt....
Han är van vid att sitta i sin lägenhet & titta på Tv å åka ut på Måndagar & Fredagar..
Men nu går det magsjukan uppe på hans avdelning där han ligger så han får inte gå ut ur sitt rum...
Han delar rum med två gubbar till som är "halvdöda" båda två...
Så han är som ett nervvrak nu....

Får hoppas att han får flytta snart!
Iallafall ta imot besök å gå ut ur rummet så han blir lite gladare!!

Ja nu har jag skrivit av mig lite!
Nu skall jag gå ut till svärmor igen!!

Kram på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0