IDIOTER & Helg :-)


God-Morgon!!

Ska jag börja med att skriva av mig all min ilska tro??

Detta med min Farfar går mig på nerverna snart......Igår (Fredag) kom ju dagen D då alla ansåg att han är klar att åka hem till sin lilla lägenhet & klara sig själv....

En extra TILLSYN på morgonen & hjälp ner till källaren när han skall ducha så skall han nog klara sig ska ni se sa dom till oss.....
Alla blev mer eller mindre galna å börja ringa ner biståndbedömmaren å höll på som fasiken här hela dagen....

Min Pappa ringe upp henne å då sas det så här:

Bistånd: "Men Åke har sagt att han klarar sig själv hemma"

Pappa: "Jaha, Ja då kan jag ju inte säga så mkt när ni inte lyssnar"

så sa Pappa detta till mig å jag blev helt J*vla galen......Jag är den enda som har vart med vid VARJE samtal mellan bistånd & Farfar & vet EXAKT vad som har sagt......Så jag ringde upp henne igen:

Jag: "Åke har INTE EN ENDA gång sagt att han klarar sig själv hemma, Så säger dud et ljuger du ganska starkt"

Bistånd: "Nee Jag har aldrig sagt att han har sagt det, Han har sagt att han KAN steka ett ägg hemma, Det är arbetsteraupefterna som säger att han klarar sig själv hemma"

Jag: "Men SNÄLLA, Jag pratat med henne igår på lasarettet öga mot öga å hon sa till mig att hon INTE tycker att han skall behöva flytta hem, För att han antagligen inte kommer at klara detta själv"

Bistånd: "Så säger dom inte till mig, Å lasarettet anser att han är klar & klarar sig själv"

Jag: "VEM ljuger? Lasarettet säger oxå att han borde få komma inn på hem"

Bistånd: Är tyst & tänker..."Ja vad ska jag säga? Alla pratar imot varandra för att skydda"

Jag* "På Lasarettet sa dom att Farfar skulle få stanna MINST tre veckor & att vi kunde slänga allt mat mm å att han skulle få komma på korttid innan något hände, Vi behöve INTE oroa oss"


Ja jösses så här höll det på fram & tillbaka, Vi blev LOVADE att hemtjänsten skulle handla åt honom på Fredagen för att han inte hade NÅGON mat i kylskåpet.....

Så jag hämtar Farfar, Får sitta i nästan TVÅ timmar å vänta på utskrivningen fast att vi vi blev lovade utskrivning klockan 14:00............Så efter väntan & ett optikerbesök som jag gjorde under tiden vi väntade så var vi slutligen hemma hos Farfar 15:30 till följd av att hemtjänsten INTE kunde handla åt honom längre för det blev för sent för dom....JO MEN VISST jag har bara två barn var av ett spädbarn hemma å har hållt på här HELA dagen, Men jag kan väll göra det själv oxå.....

Så svarar kärringen "VAD BRA". **ARG**

Så jag åker & handlar å åker hem till barna en stund för att sedan igen åka hem till Farfar å hjälpa honom med kvällsmat mm SOM DOM SAGT ATT HAN KLARAR FAST HAN INTE GÖR DET!!

Gahaa...Nu orkar jag inte skriva mer om detta....Kommer mera sedan intressant att läsa detta va? :-D

Jag kan iallafall lova att jag med näbbar & klor kommer slåss om detta inn i det sista.........Skall överklaga på Måndag å det kommer bli ett HELVETE!!!!!!!!!!!

Jaja...Igår va jag även på morgonen i Borås med Liam för han skulle kolla sin syn...Pappa åkte med eftersom att Christer jobade 5:20 å hade bilen....Det var trevligt vi pratade mkt å så på vägen å väl där va det MORFAR som skulle fixa allt...Liam älskar sin Morfar :-D TACK PAPPA FÖR ATT DU FÖLJDE MED!
Liam hade utomordentligt bra syn å det va inga problem alls....Hon tittade även på Simon sammtidigt så slipper han komma tillbaka på sin tid nästa vecka....Å även där va dte bra, Dock skall han tillbaka efter sommaren för det e för tidigt å säga hur han djupseende är.....!
 
När kvällen kom va jag så slutkört efter hela dagen så jag bara somnade när jag satt å mata Simon i soffan...Vaknade upp efter typ tre timmar av att Christer hade lagt Simon i vagnen igämte mig å va snäll han är...Vaknade igen 8:30 imorses (Dock hade Simon ätit en ggn inatt då med min hjälp ;-) )

Så nu väntar jag på att Christer skall komma hem på rast så jag kan åter igen åka till Farfar, Måste visa honom en tablett som jag glömde dela igår......Min Faster skulle dit oxå å hämta mediciner åt honom!

Återkommer ikväll...Har insett att det e väldigt bra att skriva av sig om detta då jag inte har någon att bolla det med annars...Men kom på nu att jag skall öppna en egen blogg för detta tror jag *Haha*
Kan vara bra att ha vid överklagan :-)

Pössss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0