Stor utredning....



Hallojsan allihopa!!

Här är det som det är...
Känner mig lite seg på att blogga men på dagarana när Simon sover så vill inte Liam att jag sitter här å på kvällarna när Liam sover så är Simon vaken istället...

Å eftersom att jag typ har ensam rätt om Simon i denna familjen så kan jag inte sitta här då heller å när han väl har somnat så e jag så trött så då orkar jag inte :-(

Här hemma händer det lite saker...
Både på gott & ont.....Får väll se när tiden är inne att berätta om allt :-( :-)
:-D!!

Ja Ja nog om det!

Igår ringde dom från lasarettet å hade fått Liams svar på röntgen bilderna (Harn gjorde ju en tarmröntgen för någon vecka sedan)
Å tyvärr va det som vi befarade....Total förstoppning i magen :-(
Hon sa att det va någon av de värsta förstoppningarna hon sett på en sådan liten...

Å jag blir så ledsen för i TRE år har jag tjatar å tjatat, Gnällt, Ring å legat på å värkligen Bönat å bett att dom skall hjälpa oss för att han har sådana problem....
Men dom har bara sagt "Det är ingen fara, Det växer bort, Det e ingen förstoppning det e bara nått i hans huvud"

MEN HALLÅ...Han är PREMATUR barn å det finns faktist vissa prematur barn som inte är helt färdigutvecklade i den ålder dom föds i...
Liam är helt klar i huvud mm....
Men tarmen har ALDRIG funkat som den skall....Tack att ni någon ggn lyssnar på mig som känner honom bättre änn någon annan!!

Iallafall...Hon sa att det va soppas allvarligt så vi va tvunga att komma inn med detsamma å ge honom lavemang å börja en ordentlig utredning...
Så vi åkte dit å vi fick en underbart snäll sköterska som hjälpte Liam....
Han fick en liten slang i rumpan med ett lång slang som gick upp i en dropp påse så "släppte" hon inn "vattnet" i rumpan på honom så fick vi vänta en stund....
Efter en stund så small det till i toaletten .... Liam blev riktigt chockad....!

Sammanlagt fick han motsvarande TRE klyx utav henne...
Han brukar få en halv utav oss :-/

Så nu skall han få en klyx av oss två kvällar i rad här å så skall han börja käka Movicol varje morgon istället för Lactulos....
Så får vi hoppas att det hjälper nu ... Hon sa att tarmen är så stor så att hon trodde att det skulle ta ca 7-8 MÅNADER innan den va tillbaka i normal storlek igen :-O

Han fick en "kalender" å ett ark klistermärken med kaniner på så varje ggn han har bajsat så skall han sätta en kanin i rutan å jössis det va skoj.....
Så har vi beställt den omtalade "Bajs Boken" till honom nu oxå!

Jaja Nog om detta nu!!

Idag när jag var å handlade så hittade jag det bästa av allt i affären:

                                        Kräm i små paket...Det absolut bästa hitills...
Liam vill ha kräm ibland men vi får ALLTID hälla ut halva paketet för det blir gammal...Det här va ju kanon :-)

Å fryspåsar med Ziplås...Oxå kanon å tar mindre plats i frysen *OJ Vad jag tjatar om onödiga saker idag*

Försökte fånga Simons skratt på kort häromdagen men gick så där...Å så VÄGRAR han svälja penicilinet när han får det ;-) 

                image236  




Sedan fick jag tagit två jätte fina kort på Simon när han satt i bilstolen.....

                             

Nu skall jag sova imorgon skall vi på upptäcktsfärd :-D

Skriver mer imorgon!!
Pusss & God-Natt på er!!

Kommentarer
Postat av: Carro

Hejsan! Atackars lilla Liam!!!! Fy så hemskt! Han måste ju ha haft jätteont! Hoppas han snart blir bättre då! Kramar Carro

2008-02-21 @ 15:00:57
URL: http://carolinelanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0