Läkarbesök!!



Igår var vi ju med Simon hos läkaren i Alingsås!

Hade sökt i TVÅ dagar för min 11 Veckor baby som bara skriker, vägrar ligga ner & har hög feber....
I telefon har dom sagt att feber e inte bra å ha i så många dagar när man är så liten väl där:

Doctor: Vad är det för fel?

Jag: Vi TROR att han har ont i öronen eller halsen...?

Doctorn tittar på honom där han ligger, Tar upp en lampa å lyser honom i ögonen å säger:

Doctor: Det e ingen fara med honom, SÅ små barn kan inte ha ont i halsen....Å han ser inte sjuk ut...
Doctorn fortsätter: Byt blöja, Ge honom mat, Rapa honom å se om han är trött annars e det kolik...Men det är ingen fara håll kontankt med Bvc bara.

Jag: JO jag vet jag har barn sedan innan, Men feber då??

Doctor: Men det har du inte sagt till någon att han har??

Jag: EEE JOOO Det e därför vi söker!

Doctor: Jaha, Ja men det e ingen fara det går över..Han ser så frisk ut!!

Å så gick han!

När vi tagit på honom allt å var på G ut så kom han tillbaka:

Doctorn: Vi tar ett Crp vänta lite så ringer jag sedan....(Så gick han)
In kom en sköterska som skulle ta provet,

Sköterska: Jasså har ni tagit på honom redan?

Jag: Ja vi var ju lixom påväg hem.....

Sköterska: Va? Ångrade han sig för sent??

Nog om det vi gick hem å jag var så förbannad...Han tittade inte enns i halsen eller öronen...

Väl hemma ringde det i telefonen ganska snart:

Doctor: Ja, Det va om Crp:t det va ok så det e ingen fara...

Jag: NEHE? Men du tittade inte enns i hans öron å han VÄGRAR att ligga ner?

Doctorn: Ja men han ser så frisk ut, Jag är inte orolig....Å så små barn kan inte ha öroninflammation...Å skulle han ha det så går det över om två dagar....

Jag: Vadå kan inte å om?? Jag har ett barn sedan innan å e INTE dum..Han är öron barn å hade det när han var så här liten...

Doctorn: Jasså? Ja men det e ingen fara...Jag vet att det e jobbigt men han är inte sjuk!

Jag: Nee ok jag orkar inte prata mer med dig nu....!

Doctorn: Vill du att jag ringer på Torsdag å ser hur ni mår??

Jag: NEJ! Hädanefter söker jag mig till Borås!!

ÅÅÅ Har i ALLA år blivit illa behandlat i Alingsås (Förutom av en)

BOJKOTTA ALINGSÅS!!

Kommentarer
Postat av: annelie

hej:-) Liam skrek jämt när jan va i simons ålder o var aldrig nöjd (han flaskmatades) så ja köpte dr browns flaska en antikolik flaska o han slutade skrika direkt magonten försvann:-) så jag tänkte om du ville ha mina två flaskor o prova iallafall?

2008-02-06 @ 15:05:14
Postat av: maria

Jag ska köra med Magnus hade jag tänkt.

Vilken knäpp doktor...

2008-02-06 @ 15:21:57
URL: http://BabyYouCanCallMeSven.blogg.se
Postat av: Malin

Jag går aldrig till barn och umgdom i Alingsås sååå jävla dåliga.
Jag ringer alltid borås och rådfrågar.

2008-02-06 @ 18:35:23
URL: http://malinyvette.blogg.se
Postat av: elli

det är när en annan äger den men man är där och sköter den och rider den utan att ägaren är med.
Alltså att hästen "är ens egen" en dag eller så :p

2008-02-06 @ 21:46:00
URL: http://ellinorak.blogg.se
Postat av: Anita

Ja, här har det hänt mycket, både i bloggen och hemma hos er. Hoppas Simon blir bättre snart.
Tack för gulliga kommentarer i min blogg.
Hörde precis, att du var hos Noomi och hjälpte till...eller...hejade du bara på..ha,ha..inte så kul när det blir stopp i rören.
Kram på dig !!

2008-02-06 @ 22:09:33
URL: http://anili.blogg.se
Postat av: Carro

Vilken idiot till läkare!!! Verkar ju inte ha alla flingor i paketet om man säger så;-) Hoppas du får en underbar dag! Kram Carro

2008-02-07 @ 10:29:08
URL: http://carolinelanden.blogg.se/
Postat av: maria

Magnus är 28 (6 år äldre än mej)men det känns som om vi e jämnåriga....

2008-02-07 @ 10:43:33
URL: http://BabyYouCanCallMeSven.blogg.se
Postat av: Laaarsson

Håller med dej, de är fan kassa och otrevlioga här i stan! fy fan illa.

men nej nu får du säga en dag du kan å bestämmer vi här. pinsamt om de ska bli mer krångeö nu om jag frågar honom!!

Vart är det du jobbar nu då?? pusss

2008-02-08 @ 08:06:29
URL: http://bestick.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0