Förlossningsberättelse!!

Förlossningsberättelse!!


Allt började Onsdagen den 14/11-2007...Barnmorskemottagningen i Alingsås var stängd å eftersom att jag var tvungen att gå på kontroller varje dag för mitt blodtryck & urin mm...

Så fick det bli Borås....Lämnade Liam hos Dagmamman å åkte till Borås...

När jag suttit med Ctg kurva (Som var ok) och tagit prover mm...Så fick jag vänta tre timmar på läkaren som var på Operation för å få prov svar mm...

INLÄGGNING...Proverna var dåliga & blodtrycket för högt...

Fullt på BB så jag fick ett rum på förlossningen...

Kör Ctg kurva Två ggr varje dag å kontrolera blodtryck varannan timma hela dygnet + samla urin blev dommen....

Å så här häll det på ena dagen bra andra dagen dåligt...Men huvudvärken blev sämre varje dag....

Till slut var det Fredag....Pratade med läkaren på morgonen som sa att idag kör vi igång det finns ingen anledning att vänta....

Då jag undersökts mm...Så visade det sig att det absolut inte var moget för förlossning så det blev till att gela...

Efter sex timmar kom dom inn igen utan något resultat...Kanske lite mjukare livmodertapp men inte mkt...

En gelning till så får vi se om det händer nått annars får du sova inatt så kör vi imorgon igen...Hon gelade å gick sin väg...

Men AJAJ vad ont det gjorde direkt när hon gått....

Christer som kommit nu hade bestämmt sig för att stanna på Förlossningen inatt eftersom att det ej visste riktigt vad som skulle hända med gelningen mm.....

Hade pin värkar hela kvällen å fick en bricanyl spruta vid tolvtiden för å stann upp värkarna å samla krafter över natten....

Somnade å vaknade efter en timma med värre VÄRKAR....

Fick två morfin tabletter å somnade....Vaknade efter ytterligare en timma med ÄNNU mera VÄRKAR....

Fick nu en till Morfin spruta å somnade....Å VAKNADE igen efter en timma *HJÄLP* Kunde ej få mer värktabletter då jag fått dubbeldos morfin utan att det hjälpt något alls...

Dom kallade på läkaren vid 4:30 som kom å tittade körde kurva fyra ggr under natten...Den kurvan vid 4:30 visade på lite för höga hjärtljud men det kunde vara pga av morfinet sa hon....

Vid 06:00 var värkarna så hårda & jobbiga att jag blev för medtagen av det tyckte barnmorskan....Illa måendet jag hade tydde på att nått inte stod rätt till...

Kl: 07:00 larmade vi igen å nu funkade det inte längre....Hade så ont att hela jag kreverade å hade fått feber under natten vilken tydde på att allt inte var helt ok....

Barnmorskan bad mig lägga på mig rygg så hon kunde känna om jag öppnat mig nått...

Vände mig på rygg & SPLACH...Där gick vattnet det bara forsade...*Haha å Dom som sa att jag hade för lite vatten*

Barnmorskan lyssnade men hittade inga direkta hjärtljus :-D....Fort inn på förlossningen å koppla Hjärtljud på bebisen huvud...

Det gick snabbt nu kan jag säga....Hon kopplade hjärtljud å larmade Läkaren.....Som kom å tittade hjörtljuden hade sjunkit från 160 till 70 när vattnet gick...

Läkaren tittade igen å sa bara SNITT...Sedan sprang hon...

Dom kopplade kateter mm....Å satte nålar å grejer bråttom var det....

Christer fick kläder han skulle ta på sig för å kunna följa med inn på rummet....Innan han hunnit få av sig sina riktiga byxor va jag inne på Operationssalen redan....

Fick en saft att dricka å sedan slockande det....

10:30 vaknde jag på IVA å visste inte var jag var någon stanns...

Frågade efter Christer å en sköterska sa: Han är på Neonatal med eran SON :-)

Jag hade fått en SON....Tankarna for i skallen å jag somnade om...Sedan kom Christer ;-)

Å sa att vi hade fått en Underbart fin son som var 50cm lång & vägde 3250gr...


Vi pratade om förlossningen å han sa att det hade gått bra....

Simon (Som han ska heta) hade haft navelsträngen runt halsen å när vattnet gick så trillade navelsträngen ner i kanalen men inte Simon för jag var Öppen för lite...Detta drog åt runt halsen å försämrade hjärtljuden...När han kom ut andades han inte med det räckte att suga lite i halsen så fixades det till sig direkt...

Han skulle vara på Neo ett dygn för att observera andningen tyckte dom...

Han sa att läkaren larmades till förlossningen 07:16 å att Simon är UTE 07:38 Snacka om att dom är SNABBA!!

Vad det hjälde mig så var det ok...

Hade blött väldigt mkt under förlossningen å det var inte så bra efter som att jag redan hade lågt Hb...

Hade även haft väldigt mkt sammanväxtningar efter snittet med Liam så dom har fått sy ihop min lovmoder ganska mkt....

I övrigt var allt helt OK å vi mår efter omständigheterna bra....

Allr går bra....Fick två påsar extra blod å får käka hjärntabletter ett tag till men vi är nu båda hemma & trivs så bra hos vår familj!!

TACKA VET JAG MINA POJKAR!!

När tid kommer så ska jag skriva lite mer taknar mm....

Kram till er alla!!

358697-15

Några timmar gammal endast!!

358697-12

Bröderna Rosenius precis hemkomna från BB!

358697-13

Simon med Min lillebror Patrik!

358697-14

Simon & Morfar (Min Pappa)


Kommentarer
Postat av: laaaarsson

OHH fy sjutton, va ont det lååter!!!! SHIITTT jag tror aldrigj ag ska ha barn alltså hahah . Men vilken tur att det finns så bra läkare iaf :D
Hehhe jaa du får ju upp och träna magen nu så du kan jojna johanny och alla här ju ;) haha
Och vaa söööt Simon var dåå!! hihii awwww men Rosenius, får de Christers efetrnamn? Hörrö ena dax att gifta sej snart du! ;) Men visst fika ska de blir. tror duatt du kan på Lördag?
Krya på dej :) pusspusss

2007-11-21 @ 10:57:14
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: laaaarsson

Föresten jag snackade meg johnny på festen om buggen, men han har inga lektioner längre sa han :S

2007-11-21 @ 11:37:54
Postat av: mocker

så putte hittade till östadkulle :-)

2007-11-21 @ 11:54:24
Postat av: laaaarsson

hahah jag minns inte så mycket vi sa... men jaa då måste han ju veta att vi känner varann =) hahah
Han hade inte haft buggkurser på två år sa han... Men han skulle kolla det. ska höra med han hur det går =) hahah
va fan kan jag ha sagt. farligt det här med alkohål Hehe
Men du.... lite tänd på han eller vad all denna nyfikenhet? ;)

2007-11-21 @ 12:46:27
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: laaaarsson

HAhah HOITAR du mej nu också?! Ditt knas haha
JAg ska fråga han imorrn vad jag sagt till han ;)
Men jag är helt säker på att vi pratade o mdig... öö någonting :) hahah jösses.
Julbordet är ju hela dagen! 4 sittningar... så vi jobar från typ 5 på morron till cirka 8 på kvällen! Det du :)
DU MÅSTE KUNNA !
annars blir de inte kul för oss.. OCh för de andra också ;) typ Johnny ;) haahahahahh och eggiman har ju bytt jobb för längesen men jag ska kanske börja spela hocy i hans lag så då ska jag hälsa han :)
pusssar

2007-11-21 @ 14:57:20
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: laaaarsson

Nääjag har inte pratat med Johnny än, såg han inte idag på jobbet :S
Men jag skaaa och jag tror verkligen inte jag gjort bort dej ;)
ÖÖÖ klart du ska få lön om du jobbar där.. är du tokig eller?? ditt knas :D

Jaa Eggiman är tränare för Vårgårdas hockeylag. Vet inte nått när åsås, han skulle ringa mej ås ska jag pröva! Asballt ju ! Jasså vadådå?? FUnderar du att börja eller?? ;)

2007-11-22 @ 17:24:44
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: Nina

Grattis grattis till lille sonen:) fast förlossningen verkade ju lite dramatisk...hoppas ni mår bra nu:)
kram

2007-11-23 @ 01:58:41
URL: http://mininina.blogg.se
Postat av: laaaarsson

hehhe nää jag har inte sett han ön, men det kommer vettu :)

Åå va snäll du är :D
Det är TObbe så jävla jvlajobbigt.... Han bara krånglar ihop allt.. äsch inge kul å snacka om.

Ja jösses förr i tiden ja... SÅ VI FÄRGA HÅRET också då hhahhahaha jisses

när ska vi ta fikan ?

2007-11-24 @ 15:16:32
Postat av: annelie

grattis till er fina son:-)

2007-11-25 @ 20:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0